fredag 7 december 2012

Lapptäcke och nallebjörn

Nu var det ett tag sedan jag visade nåt här. Det har inte funnits så mycket tid till att sy eller blogga. Lite har jag sytt förstås men inte så mycket färdiga grejer. Det ligger alldeles för många halvfärdiga projekt på skrivbordet...
Ett lapptäcke kan jag iallafall visa. Det sydde jag igår, tog nästan hela dagen. Även relativt lätta projekt tar tid. Man ska välja tyger, klippa ut, bestämma hur det ska se ut och sen ska allt sys. Tar alltid längre tid än man räknat med från början.
Detta lapptäcke har jag sytt till min systers lille son Milo som ska döpas imorgon. Nallen ska han också få :)
Återkommer snart med bilder på saker som blivit klara.







2 kommentarer:

Käranån sa...

Vilket vackert lapptäcke i fina färger! Joodå, det tar tid att välja tyger och färger...jag har planer på minst tre lapptäcken efter jul...Ha en fortsatt trevlig helg!

Maritha sa...

Meeeen så himla ljuvligt sött!!! Vilken helt galet fin present...=)

Kramen