söndag 30 december 2012

Bilder

Jag trodde jag skulle hinna sy en massa under julledigheten men så har det inte blivit. Har inte riktigt haft lust. Tyvärr han jag inte sy färdigt alla grejer jag ville innan jul. En julstrumpa ligger halvfärdig, barnens snögubbar i pyjamas är nästan färdiga, 3 prinsessor som skulle få klänningar i rött är inte ens stoppade...
Nästa år ska jag börja sy julprojekten lite tidigare.
Igår började jag iallafall stoppa och sy ihop lite prinsesskroppar så förhoppningsvis kommer det bilder på dessa så småningom.
Innan jul hann jag iallafall med att sy ihop 5 snögubbar till mig själv. 3 av dom Hr jag ställt in i min stora lykta. Jag lade lite vadd på botten, tänkte det skulle se ut som snö. Jag hade planerat att lägga in en vit ljusslinga för att få lite ljus men den enda vita slingan jag hittade var 4,2 meter lång så det funkade inte. Istället satte jag slingan runt en spegel och knöt lite rutigt band och bjällror på.
2 av snögubbarna ställde jag på en hylla i köket.
En liten hjärtgirlang lyckades jag färdigställa efter jul också...

Gott nytt år!











1 kommentar:

Unknown sa...

Helt underbara pyssel du gör!