måndag 26 april 2010

Kort i grönt, blått och brunt

Igår gjorde jag lite nya pappersblommor och det blev några i färger som jag inte skapar så himla mycket i, nämligen limegrönt.
Idag har jag ägnat alla lediga stunder åt att skapa ett kort med färger som passar ihop med limegrönt så att jag skulle kunna använda en av blommorna.

Som motiv har jag använt en av mina favoritstämplar, Tilda som kanin från årets påsk-kollektion. Detta motiv kan jag måla hur många gånger som helst utan att tröttna :)



Den här gången har Tilda blivit målad i brunt och grönt för att passa in. Som vanligt har jag använt distress refiller på 300 gr's akvarellpapper.

Kortet i sin helhet...



Jag lade stickles på den limegröna blomman precis innan jag fotade...
Tilda är monterad med 3D-kuddar.



Jag har även använt minirosor i 2 olika storlekar samt några utstansade kvistar. Minirosorna har jag chalkat ytterst lite med chestnut roan och kvistarna likaså.
Jag vet att jag använt kvistarna på nästan alla mina kort den senaste tiden men jag kan inte få nog av dom. Tycker dom är så fina :)
Fast det skulle vara kul att skaffa lite nya kvist eller bladstansar...



Kortets fram och baksida...



Nu ska jag gå och göra iordning barnen, det är nämligen läggdags!

6 kommentarer:

CraftyC sa...

Your card is so pretty and beautifully coloured!
Clairex

debbies sa...

Stunning coloring and love the flowers!

Mim... sa...

Det blev ett jättesnyggt kort och blommorna du gör är så fina.

Linda Muhr sa...

Fint kort, känns lite höstigt i färgerna..

Jag sliter med mitt "flowerpot" kort! Det blir inge bra, hatar när man lägger hur mycket tid som helst och ändå blir det inte bra..får göra något annat stället!

Lillemor sa...

Vad kan man säga annat än att det är ett mycket vackert kort!
Lillemor

Linda Muhr sa...

Tack för tipset på min blogg!Hennes kort var ju underbara, sånt ska jag testa att göra, hade ju redan kikat på ditt men ville inte bara sno idén..men nu gör jag nog det ändå!

Kram