onsdag 28 april 2010

Färgglatt!

Tänkte visa ännu ett kort med mina egengjorda blommor. Jag har använt lite starkare färger än jag normal brukar. Jag fick inte riktigt till det. Tycker att något saknas och jag har suttit jättelänge och försökt komma på vad men näää, jag är fortfarande clueless...



Jag hade egentligen tänkt göra ett morsdagskort men det blev inte alls som jag tänkt mig...



Jag har vikt upp alla kanterna på mönsterpappren för att få lite mer liv i det hela. Tilda är monterad med 3D-kuddar.



Stickles på Tilas vingar och hjärtspröten...
Bakgrunden som Tilda sitter på har jag stämplar med 2 olika clearstamps.



Baksida och framsida...


I eftermiddag tänkte jag (om jag hinner) göra lite mera blommor, har ju använt en hel del och behöver fylla på lagret lite. Funderar på att göra en hög och ev. kanske ha som en liten candy på bloggen...?

Ha en underbar eftermiddag :)

14 kommentarer:

Alexandra sa...

beautifull
lg
sanny

Paperaddict sa...

Så herlig fargerikt kort! Helt nydelige avstemte farger - og nydelig malt motiv. Så bra det ser ut med mønterpapirene bøyd opp litt fra underlaget - det har jeg ikke sett før.
Takk for inspirasjonen!
Klem fra Hilde/Paperaddict

Therése Ringström sa...

Tycker det kortet är perfekt precis som det är:0)
Jag har länge studerat dina finfina blommor, hur gör du dem?

ha en bra dag!!

Therése

BA sa...

this is really beautiful, love the paper
xoxo BA

debbies sa...

Another card with those beautiful flowers. Stunning!

sjeroks sa...

utrolig stilig kort:D

Britt-Inger sa...

Hej.
Vilka underbara kort du gör :)
Här kommer jag att titta in nu och då...
Ha en bra dag.
Kram, Britt-Inger

Ansi sa...

Vilket roligt kort med alla färger och mönster! Blommorna är lika fina som alltid.
Alltid roligt med blogcandy:o)
Kraaam

Linda Muhr sa...

Kortet ärfantastiskt fint blommorna likaså, jag hade för att få kortet att hålla ihop mer, färglagt motivet med den lite starkare rosa som du har i blommorna och på pappret..Bara en liten tanke!♥

Kram!

Anonym sa...

Åååå.... det blev ju ett jätte fint kort!
Kan du inte visa hur du gör blommorna?
Kram

Monique Lokhorst sa...

Hello Jojjo,

How are you? Did you have a busy time working for Magnolia Ink? I love this card. The colours and your design are, like always, very beautiful.

Hugs from Holland,
Monique xxx

Jodie from Oz sa...

Hi Johanna,
Your card is stunning. Tilda is adorable and coloured so beautifully, and I love those flowers they are exquisite. Hugs Jodie from Oz

Annette sa...

Vilket läckert kort! Verkligen färgglatt som passar bra nu när solen börjar titta fram på allvar.
Dina blommor är bara underbara! Provade på att göra egna för ett tag sedan men de blev inte hälften så bra som dina.
Kram Annette

Paola sa...

Oh wow.
Your card is so beautiful!!

Love
Paola