onsdag 31 mars 2010

Magnolia Ink #2 Project - Easter egg

Idag blir det ännu ett snabbinlägg. Jag tänkte visa påskägget som jag gjorde för Magnolia Ink magazine #2. Bilderna blev lite mörka men det får gå ändå...



Jag målade själva ägget fört med gul akrtylfärg och sen med vit. Över alltihop lade jag ett tjockt lager med clear crackle paint för att det skulle bli ganska grova sprickor.



Sedan har jag dekorerat ägget med diverse blommor och blad, olika band, fjäril och en tag. Runt kanten på båda ägghalvorna har jag fäst spets.



Allt material till deta ägg kommer från magnolia.



Idag ska jag och mina tjejer åka och hälsa på min mamma (och systrar) som har fyllt år. Jag hade ju tänkt pyssla massor på påsklovet med så blev det inte tyvärr. Jag ska iallafall försöka få lite pysslat imorgon.

Ha det bäst!

2 kommentarer:

Jodie from Oz sa...

Your Easter Egg is very beautiful, the stunning flowers and lace and I love the crackle paint. I hope you and your family are feeling better. Have a wonderful Easter, hugs Jodie from Oz

Magia da Inês sa...

Amiga,
Voltei para outra visitinha...
Seu cantinho continua lindo, agradável e de bom gosto.
Muita paz, saúde e sucesso!...

F E L I Z P Á S C O A!!!

       ( ),,( )
       (=':'=)
  ﻶﻉჱﻶﻉ═¤═(,,)♥(,,)═¤═ﻶﻉჱﻶﻉ

Com carinho, para você e sua família...

Itabira - Brasil