måndag 15 mars 2010

Hej hopp!

Skönt att vara hemma igen efter en helg full av shopping och uppstigning tidigt. I lördags bar det av till Borås där vi hade bokat en natt på hotell för att komma bort lite och "fira" min födelsedag lite i efterhand. Jag hade sån tur att mässan inföll sig just den lördagen och samtidigt släppte magnolia nya stämpelkollektioner, papper och lite annat.
Givetvis kunde jag inte låta bli att gå till båda ställen och stackars maken följde snällt med.

Det blev magnolias butik först och den var proppfull med folk. Solen lyste in i butiken och det var varmt som sjutton därinne och kötiden var lååååång vill jag lova! Jag tror jag stod i kö i 1,5 till 2 timmar. Hade det varit vilken annan affär som helst så hade jag genast gått ut i gen när jag såg kön men inte här inte! Jag inandlade lite papper och stämplar, hade velat handla mer med jag orkade faktiskt inte titta runt ordentligt.

På själva mässan spenderade jag kanske 1,5 timma sen tyckte jag att det räckte. Mässan var ju inte sådär jättestor och dom flesta utställare hade typ samma grejer...

Det var underbart tt komma tillbaka till hotellet eftråt och bara sträcka ut sig framför tv:n. Vi kollade på melodifestivalen, det är något jag inte gjort sen jag var barn, typ. Fel låt vann tyckte jag.

På söndagen gick vi upp tidigt och åkte till Ullared. Jag ville ha lite nya grejer till hemmet, bl.a nya kuddar till soffan men givetvis hade dom inga i rätt färger - typiskt! Vi hittade lite andra grejer så lite handlade vi iallafall.

Lite bilder på vad jag fick med mig hem...



Jag köpte även 300 gr's akvarellpapper på mässan. Har bara testat 200 gr's förut och det tycker jag funkr bra till att göra egna bakgrunder med men inte att stämpla och måla motiv, det blöder för mycket.



Barnen har studiedag idag så alla är hemma men jag tänkte ändå sätta mig en stund nu och försöka pyssla lite. Ska iallfall försöka måla några motiv.
Imorgon kanske jag har något att visa :) Vi ses!

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh, så roligt det hade varit at få prata med dig i lördags Johanna! Men jag dig inte trots att jag också köade nästan 2 timmar...Eller pratade jag med dig? Jag blev lite lätt yr av syrebrist där inne...
Men det var det värt! Stannade på mässan till 6 o det var lugnt o gött att gå där o strosa...
Ser att du köpte en hel del fina saker, jag hittade ett o annat jag med!
Må så gott.
KRAM Lillemor

Pernilla ~Pillan~ sa...

Va härligt mycket "godis" du kom hem med! Jösses va lång tid du fick stå i kö...blev affären tömd på allt nytt kanske? :-/

Lena sa...

Låter som en rolig mässa. Det har jag missat totalt. :(