onsdag 13 januari 2010

Kalaskort

Igår när jag och barnen kom hem ville dom spela Wii så jag satte mig vid pysselbordet och gjorde ett kalaskort till.
Har använt en egengjord bakgrund, en väldigt enkel sådan, gjord med stämplar och distressdyna.



Jag har använt samma blommor som på förra kortet, bara en annan färg. Även dessa har fått stickles på sig.

Stämpeln är en gammal magnolia stämpel. Gillar denna stämpeln jätter mycket. Hårbandet har även det fått lite stickles på sig.

Biljetten är utskriven från datorn och även där har jag lagt lite stickles. Försökte vara försiktig och inte få stickles på själva texten men lyckades visst inte så bra, siffrorna har flytit ut lite tyvärr. Finns det förresten "vattenfast" ink till skrivare???



Jag har ett till kort ligger men det är inte färdigt än. Tänkte börja på jobba på det nu faktiskt.

Vi ses!

2 kommentarer:

BA sa...

this is a absolutely gorgeous card
xoxo BA

Gunilla/Nilla sa...

Du skapar fantastiskt fina kort!
Kikar ofta in på din blogg för inspiration.

Jag brukar clearembossa mina texter som jag kör ut från datorn.
Tycker färgen "stannar" bättre då.

Ha en skön kväll//Gunilla