tisdag 19 januari 2010

Har maskat lite...

Tänkte visa ett av korten jag kämpade så med igår. Jag fick plötsligt lust att maska lite så jag valde ut 3 motiv som jag ville använda. Det blev givetvis 3 äldre magnoliastämplar...
Istället för att maska på bredden så maskade jag på höjden. Lite annorlunda kanske men jag tyckte det var en kul idé och ville testa. Jag gillar hur det blev - själva motivet alltså. Själva kortet är väl inget mästerverk precis...



Det var efter att motivet var målat och klart som jag körde fast. Jag vet inte hur lång tid det tog att hitta mönsterpapper som jag tyckte passade till men vi det rör sig om timmar. Jag fick tillslut lägga ifrån mig allt och gå därifrån ett tag...



Jag har inte dekorerat kortet särskilt mycket för jag ville att motivet skulle vara i fokus.
Det är ju inte sådär jättelångt kvar till alla hjärtansdag så jag tänkte börja göra kort just precis nu.

Vi ses!

8 kommentarer:

Sinikka sa...

Kul att se ett maskat kort igen. Tycker att du är så bra på det. Giller maskningen på höjden.
Sinikka:-)

Marie Wisén sa...

Toppen fint!

Kram Marie ;o)

Unknown sa...

Maskningen är så koolt!! Har inte provat själv dock.

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Kjempestilig maskering, og nydelige farger du har satt sammen

Erica sa...

superläckert!!

kram, erica

Anonym sa...

Wow great idea !!! So sweet and soft colouring, I love your card.
Hugs
Mag :)

BA sa...

this is really cute jojjo
xoxo BA

Susanne sa...

This is such a good idea to use the stamps that way! Very nice colouring, too!
Susanne.