onsdag 12 augusti 2009

Nytt kort

Äntligen har jag lyckats få ihop ett kort fast det tog tid!
Motivet stämplade jag upp igår och sedan målade jag det och limmade fast det på den svarta remsan, det var ungefär så långt jag kom igår. Idag var det ju bara att sätta igång matt välja ut papper, dekorationer osv...

Jag satte mig direkt vid skrivbordet när jag kom hem från jobbet och sedan tog det ca 3 timmar att göra resten. Det tar vanligtvis inte så lång tid för mig att göra ett kort men idag gjorde det.

Bakgrunden gjorde jag för typ 2 veckor sen. Jag har använt distressdyna och blendingtool samt ett moln som jag ritat på papper och sedan klippt ut och använt som mall. Sprayade även lite glimmermist över det hela. Nu är ju det mesta av bakgrunden täckt av motiv och blommor så det syns ju inte så bra...

Jag har dekorerat med lite olika blommor från Prima, halvpärlor BG och hemgjorda blad.






I söndags bestämde jag mig för att organisera mina stämplar på ett bra sätt så jag satte igång och laminerade vanliga vita albumblad och sedan drog jag bort det vita på baksidan av varje stämpel och sedan var det ju bara att sätta fast dom på dom laminerade sidorna. Jag satte in alltihop i vanliga gaffelpärmar, det blev ju några stycken. Nu är det lätt överskådligt och det är lätt att hitta just den stämpeln jag vill använda just då.



Nu är det dags att ge barnen lite kvällsmat. Vi ses =)

5 kommentarer:

Cards By MI sa...

Vilket härligt annorlunda kort. Gillar din filmremsa. Verkligen jättebra idé.

Marie

Lillemor sa...

Så fint kort det blev till slut! Visst är det skönt att få ordning på sina stämplar, roligare att göra kort när man har ordning på grejerna tycker jag. Fast det är långt ifrån alltid som det ÄR ordning på grejerna hemma hos mig...:D
Lillemor

Marina sa...

Wow! That's so beautiful!
Love your photo strip and your wonderful colouring.

Marina

Unknown sa...

oh wow your card looks so fantastic, the coloration is just perfect and the layout ist so pretty and wonderful.
big hugs, bea

Inge Groot sa...

What an awesome idea to put Tilda in a photo frame, I love it!!!

Inge xOx