torsdag 28 maj 2009

Dt-kort och vinst

Eftersom jag jobbar eftermiddag idag så har jag hunnit pyssla ihop dom 2 sista dt-korten nu på förmiddagen.

Till det första kortet har jag använt 3 stämplar ut nya kollektionen, Edwin, studentmössa och texten "Student". Jag målade motiven igår innan jag gick till jobbet och jag hade lite bråttom när jag målade så det blev inget vidare. Textremsan har jag monterat med 3D-kuddar och minirosorna har jag lagt stickles på så dom glittrar givetvis lika fint som Edwins champagneglas, jag vet, det syns knappt på fotot.




Till det sista kortet har jag använt studentmössan som jag målat och klippt ut och sedan fäst med 3D-kuddar på den egengjorda bakgrunden. Textstämpeln som jag använt till bakgrunden tillhör den nya kollektionen även den. Runt kanten på bakgrunden har jag stämplat med en stämpel ur Grunge collection.




Jag är inte nåt vidare nöjd med hur detta kortet blev. Det sista jag la till var det blå bandet och den blå rosetten och det blev nog lite för mycket...
Ja, ja...nu är korten iallafall klara och jag ska fortsätta jobba på de kort jag hade planerat innan dt-paketet damp ner i lådan.
I måndags kom ett annat paket i lådan som jag beställt från Papirloftet. Det innehöll en massa olika blommor m.m och jag har tyvärr ännu inte fått möjlighet att använda något av det men står näst på min lista.

Imorgon åker maken iväg till Kanada igen och då blir jag ensam i 3 1/2 vecka och förhoppningsvis kommer jag hinna med lite mer pyssel då. När han är hemma vill man ju gärna umgår på kvällarna men när han inte är här kan jag ju lika gärna sitta och pyssla istället för att sitta framför tv:n.

Sist men inte minst, kikade in på Stampartic's blogg tidigare idag och fick se att jag hade vunnit utmaningen med musiktema! Gissa om jag blev glad?!
Jag var väldigt osäker på om jag verkligen skulle delta med det kortet eftersom jag inte var alls nöjd med det men det var ju en himla tur att jag gjorde det :)

Nu ska jag snart kila iväg till jobbet. Där är det ganska hektiskt just nu! Mycket större butik och större utbud = många fler kunder! Det blir inte en minut över till att sitta ner men det är kul för det finns ju alltid nåt att göra. Det är trist när det inte kommer kunder och man har gjort allt annat som ska göras, fast har man med sig en bra bok så kan man ju stå ut med det med!

Fortsatt trevlig dag på er!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Grattis på dig !
Hur snyggt var det som helst, inget fel alls.
Dina DT kort ska du vara nöjd med, så fina.
Tycker att det var lite svårt att få till det.
Och jag förstår när du säger att man inte alltid är 100 nöjd.
Vänta ska du få se mina!
Hoppas att det går bra nu när du är själv..
Kramar Camilla

Annacarin sa...

Fint student kort du gjort!
Är sugen på lite stämplar från magnolia...
Kram Annacarin

Carola / Calle sa...

Grattis. Dit musik kort är super härligt. Fick mig att minnas skolavslutningarna som var det bästa jag viste. För när vi sjungit så hade vi ledigt hela sommaren.

cafty lil pixie sa...

This is such a beautiful card! I love your work, I follow your blog, if you have a look at the right side of my blog you will see that I have your blog as one of my favourites :) Hugs Hayley xxx