måndag 30 mars 2009

Studentkort

Jag har fått dom 2 första studentkorten färdiga idag. Jag gjorde en av varje, alltså ett till kille och ett till tjej.
Det syns lite dåligt på bilden men jag har målat mest med blå färg här, ser nästan lite grått ut men det är det alltså inte. Det är meningen att koftan ska se vit ut och kjolen ljusblå - iland kan det vara svårt att få till dom rätta fägerna...

Den runda studenstämpeln har jag embossat. Resultatet blev väl inget vidare men det beror mest på att jag inte tryckte till ordentligt när jag stämplade, det är lite svårare att få det bra när man stämplar på 2 olika lager. Jag har stansat ut 2009 med Qk:en, alfabetet heter Metro. Dekorerat har jag gjort med olika sorters blommor, köpta och stansade med halvpärlor i mitten. Pappren kommer från Melissa Frances, Kaiser och det blå kommer jag inte ihåg...





Killkortet var ganska svårt att dekorera. Jag vill gärna inte använda för mycket blommor på killkort, det är ju inte så maskulint. Jag hoppas att det inte blev för mycket med 2 blommor...

Den runda grattisstämpeln har jag embossat och denna gången blev resultatet något bättre. Tycker dock det är svårt att få bort allt överflödigt pulver innan värmning. Jag borstade och blåste men det blev ändå lite kvar...
Värmde gjorde jag för övrigt över spisplattan.

På textremsan står det "Sjung om studentens lyckliga dag...", det syns lite dåligt på bilden.
Jag hade tänkt sätta dit årtalet 2009 på detta kortet också men det har jag inte hunnit ännu, gör det senare.





Ja, det var allt för idag. Hoppas hinna med nåt eller några kort även imorgon. Ha det så bra :)

1 kommentar:

Sinikka sa...

Jag tycker att kill kortet blev jätte bra. Och vad fint och speciellt det ser ut med text remsan.
Tjej kortet giller jag också mycket. Tur att det är inte bara jag som har problem att stämpla på 2 olika lager. Jag försökt det flera gånger. Men ibland trycks det för hårt och då bli det inte heller bra.
Ha en bra vecka
Sinikka