tisdag 30 december 2008

Lite pysslat

Idag har jag hunnit pyssla ihop ett kort faktiskt. Motivet hade jag redan klart, det målade jag här om dagen så det var bara att klippa ut. Motivet målade jag i rosa toner och det var svårt att välja papper som passade eftersom jag knappt har några papper som går i rosa, iallafall inga som jag gillar...
Dom stora blommorna har jag gjort i 3 lager, först den stora blå retron och sedan en i tunnt nästan genomskinligt tyg och sedan en mellanstor retro som jag stansat ut i scriptpapper. Jag har lagt lite glitterlim på mellanblomman och även på Tildas rosetter.
Detta kort blev ett krya-på-dig eftersom jag upptäckte att jag behövde just ett sådant kort.





I morgon är det nyårsafton och då ska det festas på kalkon och kladdkaka till efterrätt och senare på kvällen blir det bubbel...

GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

Muffin sa...

Så fina kort! Gillar det blågröna i förra inlägget.
Hoppas du får en riktigt mysig nyårsafton och ett fint 2009 med mycket pyssel!
Kram!

sylvia sa...

wow what can I see more?
love it!!
hugs sylvia

Camilla sa...

Åhh, Det är såå fint.
Tycker om färgerna så.
Rosa tycker jag är svårt, dels att blanda en snygg rosa och sedan papper.
är väl inte heller någon rosa men målat mycke med det sista tiden.
Passar på att tacka för allt vackert du visar oss och, tack för all insperation du ger.
Gott nytt år!
önskar jag dig.
kram Camilla.

Lim sa...

Oh my gosh!! This is beautiful. I looove your coloring and all your details. All your cards are amazing.
I'm one of your biggest fan!! :))
Hugs,
LIM

Monique sa...

Oh this is just so beautiful . Love how you have colored Tilda - she is so sweet.

Wish you a Happy New Year,
xx Monique