söndag 19 oktober 2008

Det kanske räcker med julkort nu...?



Jag hann göra ett kort idag också och gissa vad det blev för slags kort? Jodå, ännu ett julkort!

Det är fortfarande bara oktober än och jag har redan hunnit göra hur många julkort som helst, säkert 15 stycken minst. Jag kan inte stoppa mig själv...det är ju så roligt. Det värsta är att jag ens knappt skickar iväg någa julkort längre...

Hursomhelst - till detta kort har jag använt 3 stämplar från magnolia som jag maskat ihop och målat med distresser.

Jag har använt 2 olika mönsterpapper, bladen är hjärtan som jag klippt ut i cardstock och misteln har jag stansat ut med Qk:en. Blommorna är 3 olika stora blompunchar som jag stansat ut i röd cardstock och sedan chalkat kanterna med mörkbrunt. Tyvärr var jag tvungen att använda en helt sprillans ny chalk eftersom den gamla var alldeles snustorr så därför blev det mycket mörkare än jag ville ha det men det kunde inte hjälpas.





Imorgon ska jag försöka göra ett kort som inte har med julen att göra - vi får se hur det går med det. Jag har så många idéer som jag skulle vilja testa men när ska man få tid till allt?? Tiden går ju så fort och fortast går det när man har roligt, det är ju då man vill att den ska gå sakta...

1 kommentar:

Muffin sa...

Bara fortsätt med julkorten, de blir ju så fina! Vill du inte skicka dem själv så sälj dem för all del, så gör jag...;) Du är verkligen superduktig på att färglägga.